کدهای و توابع وردپرسمتخصص وردپرس

افزودن ssl و https به سایت وردپرس

افزودن ssl و https به سایت وردپرس

سلام خدمت تموم کاربران عزیز میز وردپرس

نوشته های مشابه

کمتر وبمستری پیدا میشه که با واژه ssl آشنایی نداشته باشه.تقریبا تموم ما این واژه رو چندین بار شنیدیم و شاید هم از آن استفاده میکنیم اس اس ال یکی از موراد امنیتی میباشد که بیشتر برای فروشگاه و  درگاه های بانکی و.. استفاده میشود.اما در طی چند سال اخیر به خصوص در سال های 2017 تاکیید  زیادی برای استفاده از ssl شده است.به خصوص گوگل نیز صراحتا اعلام کرده است که یکی از فاکتور های مهم در رنکینگ گوگل استفاده از ssl میباشد چرا که فاکتور های امنیتی بسیار برای گوگل مهم میباشد و سعی در این دارد ابتدا سایت هایی را به نمایش بگذارد که دارای امنیتی بالاتری میباشند.

مزایای استفاده از ssl

استفاده از اس اس ال مزایای بسیار زیادی را دارد اولین و مهم ترین آن باعث افزایش امنیت وب سایت شما خواهد شد.این یکی از مهم ترین فاکتور ها میباشد.و اما همانطور که در بالاتر عرض کردیم دیگر مزیت آن اینم است گه رنک گوگل   سئو سایت شما بالا میرود البته باید توجه داشت که رنک گوگل فقط محدود به این مورد نیست ولی در حقیق از 100 مورد یکی از مواردی که در رنک گوگل میتونه کمک کننده باشه این هستش!

معایب استفاده از SSL

معایب ااستفاده از ssl بسیار کم میباشد شاید بشه گفت تنها یک عیب داره و ان هم اینه که سرعت لود شما رو در حدود یک ثانیه کاهش میدهد . و ان هم بدلیل رمزنگاری کردن اطلاعات وب سایت میباشد.

اما یک نگکته ای که حین خرید گواهینامه ssl باید دقت کنید این هستش که اگر وب سایت شما دارای ساب دامین میباشد به طور مثال هاست دانلود یا فروم و.. باید از ssl از نوع Wildcard تهیه کنید که تمام ساب دامین های شما رو نیز ساپورت کنه و در غیر این صورت نیازی به خرید Wildcard نیست و نیازی به پردخت هزینه بیشتریب نمیباشد.

آموزش افزودن ssl و https به سایت وردپرس

  1. ابتدا پس از خرید ssl به هاستینگ ویا هر شرکتی که خریداری کردید تیکت بزنید تنا برایتان نصب کنند این گواهینامه را. نصب دارای پیچیدگی میباشد!!
  2. بعد از نصب با بخش تنظیمات > عمومی در پیشخوان بروید و آدرس سایتتان را اینجا با https بنویسید.مشابه شکل زیر 
  3. بعد از موارد بالا باید با استفاده از ریداکت 301 تمامی ادرس های سایت خود را به https منتقل کنید و برای این کار کافیه کد زیر را در داخل فایل htaccess قرار دهید.دقت کنید که باید کد های قبلی را با این کد جایگزین کنید.
<IfModule mod_rewrite.c> 
RewriteEngine On 
RewriteCond %{SERVER_PORT} 80 
RewriteRule ^(.*)$ http://fakhrabadosve.ir/$1 [R,L] 
</IfModule>
  1. فراموش نکنید که به جای yoursite.com  آدرس سایت خود را وارد نمایید
  2. قطعه کد زیر را به فایل wp-config.php بالای عبارت /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ اضافه کنید. define(‘FORCE_SSL_ADMIN’, true);  
  3. اما برای دریافت نماد سبز رنگ گوشه ادرس سایت در مروگر و کامل شدن استفاده از ssl باید تمامی ادرس های سایت شما ( توجه فقط ادرس  های سایت خود شما!!!) با https شروع شود پس باید به قالب سایتتون برید و و تمام ادرس های سایت خودتون رو به صورت https://yoursite.com وارد کنید.
  4. اما در داخل نوشته های وب سایت شما نیز فراخوانی و نیز لینک هایی از سایتتون وجود داره که با http شروع شده و باید اون هارو هم مثل بالا به https تبدیل کنید برای این کار دو راه وجود داره یکی این که اگر مطالب سایت شما کم هستش به صورت دستی این تغییرات رو انجام بدینو اما اگر مطالب سایت شما زیاد میباشد باید از افزونه زیر  استفاده کنید.

آموزش افزونه جایگزین کردن کلمه و لینک در کل سایت Better Search Replace

شما برای جایگزین کردن http://yorsite.com  با ادرس https://yoursite.com باید بعد از نصب افزونه Better Search Replace به بخش تنظیمات این افزونه بروید که با تصویر زیر رو به رو خواهید شد.

Better Search Replace

در کارد اول search for باید ادرس قدیم یعنی http://yorsite.com رو وارد کنید و در کادر دوم replace with باید ادرس جدید یعنی https://yorsite.com رو واردی کنید سپس در بخش select tabales باید با استفاده از کلید Ctrl صفحه کلیدذتان تمامی جدول ها رو انتخاب کنید و تیک گزینه run ass dry run رو نیز بردارید و بر روی دکمه شروع کایک کنید تا مراحل انجام شود.

نکته مهم : قبل از کار با این افزونه از دیتابیس خودتون نسخه پشتیبان تهیه کنید که در صورت درست عمل نکردن افزونه بتونید سایتتون رو به حالت اولیه بازگردونید.

اما در انتها باید سایت خودتون رو با ادرس جدید https://yorsite.com  در گوگل وبمستر ثبت کنید و منتظر افزایش رنک و سئو سایت خودتون باشید

منبع:ریزوردپرس

موفق باشید

[dlbox dltitle=”دانلود افزونه Better Search Replace” dllink=”https://wordpress.org/plugins/better-search-replace/” dltype=”زیپ” dlsize=”128 کیلوبایت” dlpass=”” ]

به این نوشته امتیاز بدهید

5 / 5. 2

دانلود رایگان قالب وردپرس The7 نسخه 9.4.0.1
بیشتر بخوانید

saeedjoshani

متخصص وردپرس و و طراح قالب وردپرس با تمام وجود مشغول ساخت آموزش های کار با وردپرس و کدنویسی و طراحی قالب وردپرس میباشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا